4 דרכים להקטין את אחוז נטישת הלקוחות בסוכנות הביטוח

הרבה יותר קל לנו להשיג לקוחות חדשים מאשר לשמר את הקיימים.

אבל אם נדע לגרום ללקוחות הקיימים להישאר איתנו למשך זמן ארוך יותר, הסיכויים שלנו לבנות עסק משגשג גדלים משמעותית.

וכאן בא לידי ביטוי אחוז הנטישה של הלקוחות. זה מדד קריטי שיאפיין את הצלחת העסק.

 

 

  • לפי מחקרים, רק 1 מתוך 26 לקוחות מאוכזבים יתלונן, והשאר פשוט ינטשו. 
  • לפי מחקר נוסף ע”י Zoho, ככל שאחוז הנטישה גדול יותר, כך האפקט השלילי על העסק יגדל.
  • יעלה לכם פי 16 יותר לגייס לקוח חדש ששווה בדיוק כמו לקוח קיים.
  • לפי דו”ח של אוניברסיטת Harvard בממוצע, הגדלה של 5% באחוז הישארות הלקוחות יגדילו את היקף הרווחים שלכם בכ- 25% – 95% !

 

כמובן שכמו בכל עסק, אחוז נטישה מסויים הוא בלתי נמנע, לא משנה כמה מאמצים נשקיע בניסיונות “לרצות” את הלקוחות. יש מספר סיבות שגורמות ללקוחות להפסיק את העבודה מולנו שמחוץ לשליטתנו.

כאן נדבר על 4 דרכים להקטין את אחוז הנטישה של הלקוחות, אבל נגדיר קודם מה הוא “אחוז נטישה”.

“אחוז נטישה” (לפי investopedia) – “אחוז המנויים לשירות מסוים אשר הפסיקו את התשלום לשירות הספציפי בתקופת זמן מסויימת”

 

לקוחות עוזבים מסיבות רבות, הכוללות:

  • 68% – הלקוח מאמין שלא אכפת לך ממנו
  • 14% – הלקוח לא מרוצה מהשירות שלך
  • 9% – הלקוח השתכנע לעבור למתחרה
  • 5% – הלקוח מקבל את השירות מחבר שלו.

 

 

נוסחת חישוב אחוז נטישה

אחוז נטישה = כמות הלקוחות שעזבו / סך כל הלקוחות הקיימים.

 

למה כדאי לתת חשיבות גדולה להקטנת אחוז הנטישה?

אם אחוז הנטישה של לקוחות אצלכם הוא גבוה מעבר לאחוז הלקוחות החדשים , העסק שלך יתקשה מאוד.

מומחים רבים נותנים חשיבות גבוהה וממליצים להתמקד בהקטנת אחוז הנטישה והגדלת אחוז השימור.

אז מה דרוש כדי להקטין את אחוז הנטישה ולשמר את הלקוחות שלכם מחודש לחודש?

 

1. יש לנתח ולבדוק מה הגורמים לנטישה

 

לפני שמתחילים לתקוף את הבעיה, חשוב לאפיין את הגורמים שלה. נשמע מובן מאליו, אבל זאת טקטיקה יעילה.

כשמתחילים לראות נטישה לא צפויה בעסק, יש שלושה דרכים פשוטות למצוא את הסיבות.

  • שולחים ללקוחות סקר נטישה
  • מתקשרים אל הלקוחות
  • שולחים ללקוחות אימייל פרסונלי

אנחנו ממליצים לדבר עם הלקוחות ישירות בטלפון. זאת דרך מעולה להראות ללקוח שבאמת אכפת לנו ממנו.

התקשרו ושאלו מדוע הם עזבו. כנראה, שתקבלו תשובה מועילה או רמז לפתרון הבעיה.

אפשר גם להשתמש בסקרים, אך חשוב לא לשאול יותר מדי שאלות. שאלה אחת או 2 זה מספיק.  סקרים הם שיטה מעולה לאסוף פידבקים מלקוחות שנטשו. 

 

2. הגדילו את מעורבות הלקוחות

 

בעולם כה תחרותי, הלקוחות שלכם מופצצים באופציות ומידע מכל מקום. העסק שלכם הוא לא היחידי שיכול למלא את הצרכים שלהם בסופו של דבר. אם הם ירגישו שהם לא מקבלים ערך משמעותי מהקשר שלהם איתכם, הם יכולים – בסופו של דבר לעזוב למתחרים.

באמצעות הטמעת אסטרטגיית שיווק, והתמקדות בשביעות רצון הלקוח ואחוז ההשארות, אתם יכולים להגדיל את מעורבות הלקוחות ולטפח קשרים לטווח הרחוק. תכננו והוציאו לפועל תכניות שיגרמו ללקוחות להבין את היתרונות במוצר שלכם.

לגבי סוכנויות ביטוח, טפחו את הפעילות שלכם ברשתות החברתיות, טפחו בלוג שיעזור לכם להגדיל את המודעות בקרב הלקוחות ואף להגדיל את אחוז השרידות שלהם.

 

תוכלו ללחוץ על התמונה ולהוריד את המדריך המלא

ל-5 הדרכים הטובות ביותר שתוכלו כבר היום ליישם בסוכנות כדי להגדיל את המכירות.


osimheshbon

 

3. הוסיפו ללקוחות ערך בצורה נראית לעין

 

רוב אם לא כל הלקוחות שלכם חסרי מושג לגבי מה שאתם עושים מאחורי הקלעים כדי להקים את פוליסות הביטוח שלהם והתפעול השוטף. לקוחות רבים קונים ביטוח ולרוב לא נוצר איתם שום קשר אנושי. אם הלקוחות יחשבו שביטוח זה משהו שקורה באופן “אוטומטי” , איך הם יכולים להעריך את העבודה שעשיתם עבורם?

למרות שאינכם צריכים לעדכן את הלקוחות בכל דבר קטן, זה רעיון טוב לשלוח להם עדכונים לגבי מה קורה לגבי הקמת /שינוי הפוליסה שלהם. זה יכול להיות פשוט ע”י פירוט הפוליסות המוצעות ללקוח והסבר על היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאופציות. עדכונים כאלה מדי פעם מראים ללקוח שאתה גם שולט במקצוע שלך, ומוכיחה שאתה באמת משקיע זמן ומאמץ על השירות שהם שילמו עבורו.

אחרי הכל, לקוחות יכולים לקבל את המוצר הביטוחי גם מסוכנויות ביטוח אחרות, אך האם כולם יתנו ללקוח את השירות אקסטרה שאתה תעניק להם במקרה הצורך?

 

4. תנו לאנשים הטובים ביותר שלכם להתמודד עם ביטולים

 

שימור לקוח שעומד לעזוב זה לא משימה בלתי אפשרית.

אך תצטרכו להשתמש באנשים הטובים ביותר שלכם כדי לשמר את הלקוחות.

מצאו את אנשי המכירות הטובים והמשכנעים ביותר ותנו להם את המשימה לדבר עם הלקוחות שהחליטו לעזוב, במקרה הזה – למנוע מהלקוחות לנטוש. בדרך הזאת, אתה משתמש בכריזמה ובניסיון שלהם להתמודד עם מצבים קשים ולקוחות מאוכזבים.

לפעמים מספיק להיות “מאזין טוב” ולהכנס לנעלי הלקוח כדי לגרום לדברים להשתנות. לפי מחקרים, אנשים העידו כי חשוב להם יותר להשמיע את טענתם ולקבל יחס מאשר שהבעיה תיפתר.

 

 

מעוניין להגדיל את המכירות בסוכנות?

אנו עוזרים למיטב החברות והסוכנויות בתחום הפיננסים למכור יותר באמצעות לידים איכותיים