טיפים לניהול לידים לביטוח: הישארו מאורגנים, חיסכו כסף

בעידן הדיגיטלי שיווק יעיל הוא שם המשחק. חברות וסוכני ביטוח, מוכרחים לוודא שהמשאבים המושקעים בהשגת לקוחות חדשים ושמירה על מבוטחים קיימים (חידוש פוליסות, הרחבת כיסוי בעת הצורך) יניבו תמורה שתאפשר להם להישאר תחרותיים. מדובר בתהליך בן כמה שלבים שבו איסוף הלידים הוא רק הראשון בהם. עלינו האחריות לנהל נכון את הלידים שכבר השגנו – בין אם ברכישת מאגר או בין אם דרך הפלטפורמות שהארגון מנהל.

 

 

מאגר איכותי של לידים “חמים” הוא התחלה טובה מאוד – אבל לא די לוודא שאנחנו אכן פונים לאנשים הנכונים. חשוב שתדעו איך למצות את הפוטנציאל הגלום בכל ליד, לנצל פרטי מידע בצורה חכמה, ליזום פניות שיתאימו להיסטוריית הקשר שלכם עם כל לקוח פוטנציאלי, לנהל מעקב שיבטיח שלא “תפספסו” הזדמנויות מצד אחד ומצד שני, גם ששיחות הטלפון מטעם הארגון לא יהפכו למטרד.

אם כבר הבנתם מהו הפוטנציאל הגלום באיתור לידים לביטוח שהם איכותיים ויעילים, וכבר מצאתם דרך להשיג כאלה לידים – נשאר רק לוודא שאחוז גבוה ככל שאפשר מאותם לידים שבידיכם, יהפכו ללקוחות.

 

ניהול נכון של לידים מתחיל כבר בשלב האיסוף

 

לידים לביטוח ניתן להשיג בדרכים שונות: אפשר לאסוף פרטי התקשרות של לקוחות פוטנציאליים ממקורות עצמאיים, כך למשל ניתן להקים ולנהל רשימות דיוור, ליצור ניוזלטר מעניין ולפנות אל מי שנרשמים לקבל אותו, לשמור פרטים של מתעניינים שטרם הפכו ללקוחות ועוד. במקביל לניצול מקורות משלנו להשגת לידים ניתן כיום לרכוש לידים מחברות המתמחות באיסוף פרטי התקשרות של לקוחות פוטנציאליים, ברמות שונות של מיון ופילוח (למשל על פי מקצוע, אזור מגורים, תחומי עניין, וכולי) כך שתוכלו לדעת שמדובר במאגר של לידים שיהיו רלוונטיים עבורכם אך חשוב לדעת איך לבחור ספק לידים איכותי.

טיפול חכם בלידים מתחיל מייד כשהליד מגיע לידיכם. חשוב שתסווגו לידים ממקורות שונים לפי מה שכבר ידוע לכם עליהם. צרו מאגרי מידע שונים עבור לידים עם מאפייניו שונים או לידים ממקורות שונים. המסלולים השונים יצטלבו כך שלידים יעברו ממסלול למסלול בהתאם להתפתחויות בתקשורת מול הלקוחות הפוטנציאליים.

 

היעזרו במערכת ניהול מידע

 

חברות וסוכנויות ביטוח גדולות מעסיקות עובדים שכל תפקידם הוא ניהול לידים. מנהלי מכירות בחברות כאלה יודעים לספר איך שימוש במערכת ניהול מידע מסייעת להפיק את המרב מפרטי התקשרות שנאספו בדרכים שונות.

בעבר נאלצנו להיעזר בכלים רבים ושונים על מנת לנהל רשימות לידים, גם כיום גיליונות אקסל (Spread sheets) עדיין מהווים בסיס נתונים מצוין לרשימות דיוור רבות. אפשר גם להשתמש במערכות שפותחו במיוחד לטובת ניהול לידים. מערכות כאלה מאפשרות סיווג לידים לקבוצות שונות, אוטומציה של שלבים שונים בתהליך הטיפול בלידים (כמו למשל מיילים הנשלחים אוטומטית לקראת צורך בחידוש פוליסה), קבלת תמונת מצב בהירה הנסמכת על היקפי מידע גדולים, שליטה טובה בקשר שלנו עם קהל גדול ומגוון, דרכים פשוטות להתערבות ידנית בעת הצורך ועוד.

 

 

תוכלו ללחוץ על התמונה ולהוריד את המדריך המלא

ל-5 הדרכים הטובות ביותר שתוכלו כבר היום ליישם בסוכנות כדי להגדיל את המכירות.


osimheshbon

 

אפשרויות שאנו רוצים שיעמדו לרשותנו

 

כאמור, יש דרכים שונות לנהל לידים לביטוח שעשויים להפוך הלקוחות הבאים שלכם, בצורה שתתאים לפעילות הארגון ולמאפייני הדאטה והיכולת השיווקית שלו. שימוש במערכת ניהול מידע שתתאים לצרכים, עשוי להקל עלינו לשלוח פניות נכונות לאנשים הנכונים ובזמן הנכון. 

כשאתם מחפשים דרכים לייעול האופן בו הארגון אוסף ומנהל לידים לביטוח, כדאי לוודא שאתם עובדים עם מערכת ידידותית, המאפשרת מגוון פעולות בקליק אחד. בין היתר חשוב שיהיה קל להזין את המערכת במידע חדש (לידים ממקורות שונים, כולל כאלה שרכשנו), לקבל היסטוריה של כל ליד, לערוך סיווגים לפי מאפיינים שתגדירו, להזין (כולל באופן אוטומטי) התפתחויות כגון תגובות להצעות שנתנו ללקוח, רכישת פוליסה, הפעלת פוליסה, בקשות מצד הלקוח וכד’.

 

ביצוע התאמות באופן שוטף 

 

איסוף לידים באופן עצמאי ורכישת לידים איכותיים יצדיקו את ההשקעה רק אם נשכיל לנהל נכון את הקשר עם אותם מבוטחים פוטנציאליים. המטרה, בסופו של יום, היא יצירת מצב של אחוזי המרה גבוהים ויציבים. חשוב להבין שניהול נכון של לידים דורש תשומת לב מתמדת, גם אם נעזרים במערכות ניהול מידע ובשירותים של חברות מקצועיות המתמחות באיסוף לידים. לכן, גם כאשר המצב משביע רצון כדאי “לשמור אצבע על הדופק” ולערוך באופן שוטף כיוונים, שינויים והתאמות שישמרו על אחוזי ההמרה הטובים. 

מעוניין להגדיל את המכירות בסוכנות?

אנו עוזרים למיטב החברות והסוכנויות בתחום הפיננסים למכור יותר באמצעות לידים איכותיים