איך לחשב החזר-על-השקעה בקניית לידים ולמה זה קריטי?

החזר על השקעה , הידוע כ-ROI, זהו מפתח למדידת תוצאות שלרוב עסקים משתמשיםבו כדי למדוד רווחיות פר הוצאה. זה כלי מאוד שימושי כדי למדוד הצלחה לאורך זמן מבלי להתעסק בהחלטות על סמך ניחושים.

היכולת לחשב ROI היא מאוד חשובה לכל עסק, לא משנה הגודל או התחום.

באמצעות חישוב ROI, אתה יכול להבין יותר טוב איך העסק שלך מתפקד ובאיזה תחומים אתה יכול לבצע שיפורים כדי להגיע למטרות שלך.

נקודה חשובה לפני שנמשיך: למדוד ROI זה הכרחי, אך אסור בתכלית האיסור לשכוח – גודל הדגימה חייב להיות גדול ככל הניתן כדי לאפשר מדידה נכונה של תוצאות. (כפי שהרחבנו במאמר טעויות שעושים ברכישת לידים, בסעיף 2)

 

 

כל השקעה בשיווק שעסק עושה, חייבת להיות לצד הערכה לגבי החזר על ההשקעה עבור הכסף.

אם חישוב החזר על השקעה מלידים זה דבר שהוא חדש לך, אל תכנס ללחץ.

העקרון הוא פשוט:

בוא ניקח דוגמא. בכך שתשאל את עצמך:

  • מה העלות לליד שלי?
  • כמה לידים אני קונה?
  • כמה אחוז מהלידים הופכים ללקוחות משלמים?
  • כמה זמן הלקוחות נשארים איתי? (CLV)
  • כמה כסף אני מרוויח מהלקוח  בזמן ההצטרפות + במשך כל חודש לאורך הזמן שהוא איתי?

 

פורמולה לחישוב החזר-על-השקעה (ROI)

 

הנה נוסחה פשוטה לחישוב ROI:

לצורך הדגמה, נניח שליד עולה לנו 220 ש”ח. אם אתה מייצר 50 לידים בשנה ומתום 10 הופכים ללקוחות, היחס המרה השנתי שלך הוא 20 אחוז.

  • סך ההוצאות על לידים = 11,000₪ (220₪/לליד X כמות לידים שנתית 50)
  • לקוחות חדשים = 10
  • שווי לקוח לאורך זמן = 4000₪ (1000₪ לשנה X מספר השנים 4)
  • סך הכל הכנסות = 40,000₪ (4000₪ X כמות הלקוחות 10)
  • החזר על השקעה = 363% (40,000₪ הכנסות / לחלק 11,000₪ השקעה בלידים)

 

במצב הנוכחי, על כל שקל 1 שהשקעת, הכנסת לעסק 3.63 שקל

עוד דבר שיש לזכור לגבי ROI: למרות שההשקעה על לידים היא תשלום מקדים לפני שרואים שקל, סביר להניח שבטווח הרחוק זה ישתלם מאוד לעסק שלך. אם תתייחס ללקוחות שלך כאל לקוחות לכל החיים, הם יגדילו את היקף העסקאות אצלך במרוצת השנים או יפנו אותך למכרים שלהם – והעסק שלך יגדל בצורה גדולה ממה שחשבת.

 

איך להשתמש ב-ROI מעבר?

 

חישוב החזר על השקעה הוא בעל יתרונות רבים. הראשון והברור מאליו? לדעת את אפקט ההשקעה על העסק.

אם נמצא שאתה מבזבז כסף על הוצאה מסוימת, מן הסתם שמשהו צריך להשתנות.

יש הרבה סוגים לשימוש ב-ROI כדי לעזור לך לקחת החלטות עסקיות חכמות. כולל:

  • קניית ציוד חדש: להוסיף ציוד או מוצרים חדשים לעסק זה כיוון חיובי, אך צריך לקנות בחוכמה.

חישוב ROI עבור רכש מאפשר לך לראות כמה באמת בעל ערך הכלי או הציוד מבחינת רווח בעתיד.

  • גיוס עובדים: האם העובד מגדיל או מקטין את הרווחיות?  מעקב אחרי ROI גם במעקב על העובדים יכול לעזור לך להבין טוב יותר את האפקט שלהם על העסק.
  • טכניקות מכירה: האם טכניקת מכירה מוסיממת עוזרת למכור יותר? מעקב אחרי אסטרטגיות המכירה המניבות ביותר יתנו לך מושג היכן כדאי להשקיע כדי להגדיל רווחיות בעסק.

 

תוכלו ללחוץ על התמונה ולהוריד את המדריך המלא

ל-5 הדרכים הטובות ביותר שתוכלו כבר היום ליישם בסוכנות כדי להגדיל את המכירות.


osimheshbon

 

קביעת גבולות ל-ROI

 

כדאי לקבוע יעד ROI עבור התקציב שיווק / עבור כל קמפיין. במקביל, תגדיר גם נקודת מינימום. באמצעות זה, תוכל לקבל יותר שליטה על התקציב שלך. אם הפרוייקט לא יגיע לרף שהצבת, אל תמשיך. 

 

השורה התחתונה

 

זה לא משנה אם אתה מגייס מנהל, דירקטור או מנכ”ל . כל החלטה עסקית דורשת לדעת מה הוא ה-ROI.

אם אתה לא בטוח אם המאמצים שלך מניבים תוצאות, איך תוכל לבצע שיפורים על מנת להגדיל רווחיות?

הבנת חשיבות ה-ROI היא קריטית לכל עסק שרוצה להצליח.

 

 

 

מעוניין להגדיל את המכירות?

אנו עוזרים למיטב החברות והסוכנויות בתחום הפיננסים למכור יותר באמצעות לידים איכותיים