שום דבר כבר לא בטוח – משבר הקורונה והאתגרים של סוכני הביטוח

אלו זמנים לא רגילים. משבר הקורונה פגש עולם שלא היה מוכן להשלכות שהמגפה הביאה עמה, עולם שלא ציפה לאירוע כזה, ולכן גם לא התכונן אליו. תעשיות שלמות נעצרות ומחשבות מסלול מחדש, חלקן אף נמצאות בסכנת הכחדה, והמציאות שהכרנו מתחלפת במציאות חדשה שדורשת מכולנו לבצע התאמות, הן ברמה האישית והן ברמה העסקית, בין אם לתמיד ובין אם רק לכמה חודשים או שנים.

בזמנים רגילים תפקידנו הוא להבטיח שהלקוחות שלנו יקבלו את המענה הטוב ביותר כאשר הם נקלעים למצב אותו לא יכלו לצפות מראש – תאונת דרכים, בית שנפרץ, מזוודה שאבדה בחו”ל, או, חס וחלילה, סיבוך בריאותי. המוצרים אותם אנו מוכרים אמורים לתת ללקוחותינו מידה מסוימת של שקט נפשי הנובע מכך שבמקרה צרה, יש מי שנותן להם גב.

אולם, בימים אלו גם אנו, סוכני הביטוח, מוצאים את עצמנו, ביחד עם עשרות ומאות אלפי בעלי עסקים, במצב של חוסר ודאות. הן כזו שנוגעת לעסק שלנו והן כזו שנוגעת לאופן בו אנחנו יכולים לסייע ללקוחותינו להתמודד עם הסיכונים החדשים שנוצרו בשל המשבר.

 

 

כולנו באותה הסירה, אז איך ממשיכים לשוט?

 

האתגרים שיצרה המגפה הגלובלית לא פסחו גם על סוכנויות וסוכני הביטוח, וסביר שלא יהיה מוגזם להגיד שתחום הביטוח, על כל בעלי העניין שבו –חברות ביטוח, סוכנים או המבוטחים עצמם – הינו אחד התחומים העומדים בפני שינויים משמעותיים, שלא את כולם ניתן כרגע לנבא. 

ברור לכולנו שמשבר הקורונה הינו אירוע שמשנה סדרי עולם. אולם כמו בכל משבר, חשוב גם לנסות לאתר את ההזדמנויות הטמונות בו. ניסינו למפות את האתגרים הבולטים העומדים בפניהם של סוכנויות וסוכני הביטוח, אך גם להציע דרכי התמודדות שיאפשרו לכם לעבור את התקופה הקרובה בשלום, ואף לצמוח ממנה:

 

הסתגלות לעבודה מרחוק 

 

הבידוד החברתי שנגזר עלינו בשל הנגיף שינה לחלוטין את דפוסי העבודה שלנו. במקום לצאת כל בוקר לעבודה, אנחנו מתחברים למחשב מהבית, ובמקום לפגוש לקוחות או שותפים במשרד, במסעדה או בבית קפה, אנחנו מנהלים ישיבות וידאו באמצעות תוכנות כמו Zoom. מעבר לכך, המצב החדש דורש מאיתנו לשנות את הרגלי העבודה שלנו ואת שיטות הניהול להן התרגלנו. עבודה מרחוק, בוודאי כאשר היא נעשית במקביל לשהייה עם הילדים בבית, דורשת מאיתנו לפתח סט חדש של יכולות ניהול עצמי ושל ניהול כפיפים ועמיתים והמוטיביציה שלנו הופכת למשמעותית יותר מאי פעם.

יש כמה טיפים שיסייעו לכם לעבוד מהבית , אך כדאי לזכור שגם לאחר החזרה לשגרה, שאנו מקווים שתקרה במהרה, מדובר יהיה בשגרה שונה מזו שהכרנו. סביר שכללים מסוימים של בידוד וריחוק חברתי עדיין ישמרו, בוודאי בקרב אלו השייכים לקבוצות סיכון ומן הסתם מהווים חלק לא מבוטל מקהל לקוחותינו. בנוסף, לא מעט אנשים למדו להעריך את היתרונות שבעבודה מרחוק – למשל, אין צורך לעמוד בפקקים, אין צורך לחפש חנייה וניתן לחסוך זמן עבודה יקר אותו היינו מבלים בדרכים – ויעדיפו להמשיך להתנהל בצורה זו, לפחות בחלק מהמקרים. לכן, כדאי לראות במשבר זה גם הזדמנות מצוינת לפתח יכולות שיאפשרו גם לכם להתנהל בצורה יעילה יותר באמצעות עבודה מרחוק ולחסוך זמן, וכך להפוך ליותר פרודוקטיבים גם ביום שבו נוכל שוב ללכת לים.

 

ציפיות הלקוח בעידן הדיגיטלי 

 

עוד לפני משבר הקורונה, חיינו בעולם שהולך ונהיה דיגיטלי יותר ויותר. זה נכון שישנם מקרים בהם אין תחליף למגע אנושי, אבל הלקוחות של היום רגילים להתנהל מול מותגים בזירה הדיגיטלית. אנחנו חוקרים, בודקים, מחפשים ומשווים בין ספקים ומוצרים באינטרנט. אנחנו פונים אל חברות באמצעות הפייסבוק או הצ’אט, ולא מעט פעמים חווית הלקוח בערוצים אלו משפיעה על החלטת הרכישה לא פחות מאשר המחיר. 

הקורונה רק העצימה עוד יותר את הדרישה לקבלת שירות בדיגיטל. ארגונים ועסקים להם הייתה כבר תשתית דיגיטלית מצאו את עצמם מוכנים יותר למשבר, בעוד שכאלו ללא נוכחות ברשת איבדו כמעט כל יכולת לתקשר עם לקוחותיהם. ניתן לומר בוודאות גבוהה שהקורונה תהווה זרז שיגביר את המעבר של עסקים לזירה הדיגיטלית, והדבר נכון גם עבור סוכני הביטוח. אז אם אין לכם אתר, זה הזמן ליצור אחד כזה, גם אם מדובר על משהו בסיסי.

כיום, תוכנות כמו Wix מאפשרות לכל אחד ליצור לעצמו אתר מקצועי, ואם אין לכם את הזמן או הרצון לעשות את זה בעצמכם, תוכלו לשכור מישהו שיבצע את זה עבורכם בעלות לא גבוהה. אם עד עכשיו לא תחזקתם את הרשתות החברתיות שלכם, זה הזמן לבנות שם נוכחות מקצועית שתאפשר לכם מצד אחד למתג את עצמכם כאוטוריטה בתחום, ומצד שני, תאפשר ללקוחות, קיימים ופוטנציאלים, ליצור אתכם קשר באופן שהכי טבעי עבורם. בקיצור, נוכחות דיגיטלית היא כבר לא Nice to have, אלא צורך עסקי הכרחי בעידן של היום, ומשבר הקורונה רק הבליט אמת בסיסית זו. ניצול המשבר לביצוע שיפורים בתחום הוא השקעה בעתיד שלכם שתסייע לכם להיות הרבה יותר מוכנים במקרה של התפרצות נוספת, שאנו מקווים שלא תבוא.

 

תוכלו ללחוץ על התמונה ולהוריד את המדריך המלא

ל-5 הדרכים הטובות ביותר שתוכלו כבר היום ליישם בסוכנות כדי להגדיל את המכירות.


osimheshbon

 

שמירה על אמון הלקוחות 

 

הלקוחות שלכם הם הנכס הכי יקר שלכם והם, כמוכם, מבולבלים היום יותר מתמיד. אם בזמנים רגילים תחום הביטוח מרתיע אנשים רבים, בשל התחושה שהם לא באמת מבינים על איזו פוליסה חתמו ומה הכיסוי שהיא מספקת, ובגלל החשש שבשעת צורך אמיתי הם לא יקבלו את מה שהובטח להם, הרי שעכשיו החששות הללו גוברים שבעתיים.

לכן, האתגר הכי גדול היום שעומד בפני סוכני הביטוח הוא שמירה על אמון הלקוחות. גישה פרואקטיבית, שקיפות, והיכולת לתקשר את השלכות המצב, גם אם אין לכם כרגע תשובות ברורות, תסייע לכם להגביר את אמון לקוחותיכם בכם ותאפשר להם לראות בכם איש מקצוע שרוצה בטובתם. בהמשך לשני הסעיפים הקודמים, זהו זמן מצוין לפתוח קבוצת ווטסאפ בו תוכלו להעביר הודעות ללקוחותיכם, או ליזום שיחת זום קצרה בה תענו על שאלות. זכרו, מה שחשוב כאן היא היכולת שלכם להפגין אמפתיה ולשקף ללקוחותיכם את המצב כפי שהוא, גם אם זה אומר שמדי פעם תצטרכו לההודות בכך שאין לכם תשובות ברורות, לפחות כרגע. 

 

יצירת לידים והשגת לקוחות חדשים 

 

ייצור קבוע של לידים חדשים הוא הבסיס לצמיחה של כל עסק, בין אם בשגרה ובין אם בשגרת קורונה. ועכשיו, כאשר לא ניתן לקיים פגישות כבעבר, וכאשר הדיגיטל הופך לחלק משמעותי במסע הלקוח, איתור לידים איכותיים מהווה אתגר שאותו יש לפצח בדרכים חדשות. חלק מהדרכים הוזכרו למעלה וכוללות בנייה של נכסים דיגיטליים וערוצי תקשורת חדשים.

חיזוק האמון בקרב לקוחות קיימים יסייע לכם גם לפנות אליהם בבקשה להמליץ עליכם לחבריהם, דבר שהם יעשו בשמחה במידה ואכן הצלחתם לגרום להם להרגיש שאתם מייצגים אותם בצורה הטובה ביותר וחושבים על טובתם לפני הכל. מעבר לכך, מומלץ לבחון גם שימוש בפלטפורמות ייעודיות כגון זו שלנו וכן לבחון אמצעים נוספים כל עוד אתם מקפידים לוודא כי אתם מקבלים החזר חיובי על ההשקעה.

משבר הקורונה הוא “ברבור שחור”, אירוע שאיש לא צפה, ואיש לא יודע לומר בוודאות, בטח לא כרגע, מה יהיו ההשלכות שלו לטווח הקרוב והרחוק. כמו מגזרים ותחומים רבים אחרים, גם תחום הביטוח לא חסין להשפעות המשבר, אך אנחנו מאמינים כי כל מי שישכיל להסתכל על חצי הכוס המלאה, להיות גמיש ולהתאים את עצמו למציאות החדשה, יוכל לאתר את ההזדמנויות גם במשבר זה ולצמוח. כי אם יש דבר אחד שניתן לומר בוודאות,  זה שגם בביטוח, שום דבר לא כבר בטוח.

 

 

מעוניין להגדיל את המכירות?

אנו עוזרים למיטב החברות והסוכנויות בתחום הפיננסים למכור יותר באמצעות לידים איכותיים